Talán kevesen tudják, Kitzsteinhorn (nálunk Kapruni gleccserként került a köztudatba) volt Ausztria első gleccsersíterepe, a 60’-as évek elején épültek az első felvonók. Azóta sokat változott a síterep, új pályák, felvonók és minél több szolgáltatás, ami a téli sportolók vagy éppen az idelátogató gyalogos turisták kényelmét szolgálják.
Az idei tél különösen kegyes a gleccserhez, már kora ősszel méteres hó esett le és a hóvastagság azóta is gyarapszik, az összes felvonó és pálya üzemel és ez minden bizonnyal így lesz május elejéig. A gleccseren jellemzően április közepén éri el a hóvastagság a maximumát, vagyis amikor már az alacsonyabb síterepeken az első virágok bújnak ki, odafenn 3000 méteren még javában zajlik a síelés. Nem csak sok havat, hanem porhavat is találunk az év ezen időszakában.A pályasíelőket több, mint 1000 méteres szintkülönbség és széles, hóbiztos gleccserpályák várják. Az utóbbi években euró tízmilliókat költöttek fejlesztésekre, így a 2015/16-os szezonban megépült a Gletscherjet 3+4 felvonó, aminek érdekessége, hogy az alsó szekciója ún. hibridfelvonó, azaz egy kötélpályán közlekednek a tízfős kabinok és a nyolcfős ülőszékek.
Az új felvonóval minden eddiginél gyorsabban és kényelmesebben elérhetjük a felső gleccserpályákat. A tavalyi szezonban építettek Salzburg tartomány legmagasabb ülőfelvonóját, a Schmiedingerbahn nyolcülésest, aminek hegyállomása csaknem 2800 méteren fekszik.