A Doppelmayr abszolút nem kezdő a szakmában, de 15 ezer megépített lift tapasztalatának birtokában sem volt egyszerű megtervezni és megépíteni a rekorder liftet. Öt év tervezés és az elmúlt két-három év folyamatos építkezése után adták át a liftet december 21-én, percre pontosan az eredeti tervek szerint.
A lift hegyállomása a csúcson lévő kilátóterasz mellé épült. A hegyállomást más lifttel is meg lehetett közelíteni, így a turisták folyamatosan figyelhették az építkezés. Mivel nem zárták le az amúgy is szűkös csúcsot, és a régi lift is utasokat szállított, az építőknek nem maradt túl sok helyük. Amit lehetett azt a völgyben összeszerelték és egy külön erre a célra épített kábelen húzták fel a hegyre. Csak arra kellett figyelni, hogy a hattonnás limit alatt maradjon a szerelvény súlya.
A régi liftet, amely majdnem 54 éven át szolgált, március végén állították le, mármint a turisták előtt. Kissé átalakították, és ezt is szállításra használták. Mivel a hegyen semmit sem lehetett tárolni német precizitással és tervezési bravúrral kellett felküldeni az építkezés anyagait. Nemcsak azt kellett pontosan megtervezni, hogy a gyárból a 9 kilométerre található vasútállomásra mikorra érkeznek meg az alkatrészek, hanem innen egy tehervonatpárral mikor érnek a régi lift aljához időben, hogy azokat azonnal fel lehessen használni.
Összesen egy, azaz egy darab oszlop támasztja alá a 4467 méter hosszú kötélpályát. Ez az oszlop azonban világrekorder magasságú, 127 méter magas. Csak összehasonlításul, a budapesti Parlament vagy a Szent István-bazilika épülete 96 méter magas.
Másik világrekord a magasságkülönbség. Két állomás között, egy szekcióban, 1945 méter a tengerszint feletti magasságkülönbség. A harmadik rekord az oszlop és az állomás közötti leghosszabb alátámasztás nélküli távolság, amely a 3123 méterével új világrekord.
Az építkezés egyik legfontosabb oka, hogy az új lift több utast tud szállítani. Majdnem háromszoros a növekedés. Az eddigi 44 fős kabinokat 120 fős kabinok váltják el, ez 580 fő/óra kapacitást jelent, a két irányban összesen.
Az egész építkezés 50 millió (kb. 15,6 milliárd forint) euróba került, a közel 3000 méter magas csúcsról jó időben körülbelül 400 alpesi csúcs látható.