Eddig három ratrak gondoskodott a pályákról Eplényben. Egy Leitner, egy Bombardier és egy Prinoth. Az előbbi kettő az idei szezontól már nem dolgozik, tartalékállományba kerülnek, csak rendkívüli esetben lesz rájuk szükség. A tavalyi csörlős Prinoth Leitwolf mellé az idén egy hasonló típusú, de csörlő nélküli gép került. A másik új gépet is a Prinoth adja, egy valamivel kisebb, Everest típusút.
A Síaréna üzemeltetői szerint a választásnál az döntött, hogy a Prinoth ratrakjai rendelkeznek a legjobb frézerekkel, amelyek tökéletes minőségűre tudják simítani a pályafelületet. A két Leitwolf beosztja egymás között a munkát, a csörlős gép a meredekebb pályákon (A4 és A3) tud igazán érvényesülni, a többit pedig az új gép fogja majd síelhetővé varázsolni. Egy harmadik Prinoth gyártmányú ratrak is dolgozik idén a Síarénában. Az Everest típusú gép kisebb méretei miatt olyan helyekre is befér, ahová nagytestvérei nem. Vele a nyomvonalakat és a snowparkot tudják karbantartani. Természetesen ezen is ugyanaz a frézer található.
Közben megérkeztek a Síarénába az új Demaclenko típusú hóágyúk is, ezekről később írunk.
Eplény: két új ratrak üzemel az idei szezonban
Elismerésre méltó fejlesztések zajlanak az idén az eplényi Síarénában. A megnövelt pályahossz és a kibővített hóágyúkapacitás mellé érthetően a ratrakparkot is bővíteni kellett. A Síaréna két Prinoth típusú ratrakot szerzett be az idei szezon előtt, a megnövekedett feladatok színvonalas ellátására.
(Forrás: sielok.hu)