Az üzemeltetők becslése szerint az alábbi tervekből reálisan öt éven belül lehet valami - leghamarabb. Hamarosan a környezetvédelmi szakhatóság elé kerülnek a tervek, amely a korábbi évek tapasztalatai alapján akár három évig tanulmányozhatja a helyzetet.
Chopok déli oldalán jelenleg szinte minden új fejlesztés tiltott, csak a meglévő infrastruktúra felújítása megengedett. A zónahatárok, hol lehetne építkezni és hol nem, kijelölése már régóta esedékes. Ebben is segítene az alábbi terv, amelynek nézzük meg néhány érdekesebb részletét.A legtöbb embert mindig az új liftek érdeklik. A terv egy hosszabb vagy kettő rövidebb új liftet tartalmaz ugyanazon a nyomvonalon. A fenti ábra szerint egy hatszemélyes ülőlift épülne, amely Krúpováról a Derešere vezetne fel. Az biztos, hogy az útvonalon egy új vendéglő is épülne (Koliba Jelenia Luka). Az még változhat, hogy innen átszállással vagy átszállás nélkül lehet felmenni a Derešere.
A következő fontos kérdés a pályák. Új pályákból kettő épülne, a fenti térkép szerint. Az új lift középállomása alatt egy 1451 méter hosszú (Srdiečko-Krúpová), valamint a kép jobb oldalán látható 657 méteres pálya (Jelenia lúka-Krúpová). Mindkettő kék jelzésű és hóágyúzható lenne. A pályákhoz tartozik, hogy két jelenlegi pályát módosítanának. A balesetveszélyes pontján kiszélesítenének a Slnečná pályát (30-ról 60 méter szélesre), valamint a Vyhliadková pályát (32-es) kiterjesztenék a Veľký Príslop nyeregben, vagyis hosszabb lenne 675 méterrel.