A kőomlásos hegyoldalban már 2010 nyarán megépítették a mostani híd elődjét, amely vélhetően nem volt elég messze a veszélyzónától, így egy kőomlás az átadás után két hónappal tönkretette a hidat. Az átkelés lehetetlenné vált, a turisták pedig kerülővel érhették el céljukat.
Az idén fogtak neki a híd "újjáépítésének". Az új hidat lejjebb vitték, a korábbi 250 méteres hosszúságot megnövelték, így a 494 méter hosszú függőhíd tartópillérei biztonságosabb részre épültek. Az építkezés is egyfajta rekordnak tekinthető. A teljes híd összesen 60 munkanap alatt készült el. Az alapozás és a tartóoszlopok megépítése után 17 nap alatt került helyére a függőhíd, amelyből csak a drótkötelek súlya eléri a nyolc tonnát.
A híd legmagasabb pontján 85 méterrel a földfelszín felett ível át, a legalacsonyabb pontja 65 méterre "lóg" a föld felett. Érdekesség, hogy nem túl széles az átjáró, mindössze 65 centiméter. Az egész építkezés körülbelül 700 ezer svájci frankba került (kb. 188 millió forint), amelyet nagy részben a szponzorok és a környező régiók adtak össze.
A korábbi hidat Europabrücke-nek hívták, a mostanit, amely kb. 200 méterrel a régi alatt épült a legbőkezűbb adományozóról nevezték el. Charles Kuonen egyedül 100 ezer frankkal járult hozzá a költségekhez.
A híd csak gyalog közelíthető meg, egy kissé túrázni kell. Legközelebb Randa település található, innen 2-2,5 órát kell gyalogolni. Zermatt vagy Grächen településekről körülbelül 6-7 órás túra után lehet elérni a hidat.